Oinarrizko Hezkuntzako Curriculuma aztertzen egon ostean hainbat kontzeptu argitu ditugu.
Jarraian Heziberri 2020 proiektua azaltzen den esteka usten dizuet:
http://www.hezkuntza.ejgv.euskadi.eus/contenidos/informacion/heziberri_2020/eu_2_proyec/adjuntos/OH_curriculum_osoa.pdf
Gure kasuan hainbat zalantza argitzen dituela ikusi dugu. Hala nola, hauek izango litzateke:
Atal honetan, oinarrizko hezkuntzako helburuak, oinarrizko zehar konpetentziak eta disziplina barneko konpetentziak biltzen dira. Era berean, helburu hauek multzo ezberdinetan banatzen dira emaitza hobeagoak lortzeko asmoz. Multzo hauek hurrengoak dira:
- Hezkuntza esparrukoa.
- Giza baliabideekin lotura dutenak.
- Erakundearen gobernukoa.
- Ekonomia eta administraziokoa.
Metodo honekin sailkatze prozesu bat ematen da, bere funtsa dena ulerterrezagoa bilakatzea den heinean.
Horretaz gain, beste azpi talde batzuk ere badaude. Oinarrizko zehar konpetentziei dagokienez:
- Hitzezko eta hitzik gabeko komunikaziorako eta komunikazio digitalerako konpetentzia.
- Ikasten eta pentsatzen ikasteko konpetentzia.
- Elkarbizitzarako konpetentzia.
- Ekimenerako eta espiritu ekintzailerako konpetentzia.
- Norbera izaten ikasteko konpetentzia.
Eta disziplina barneko konpetentzien kasuan:
- Hizkuntza- eta literatura-komunikaziorako konpetentzia.
- Matematikarako konpetentzia.
- Zientziarako konpetentzia.
- Teknologiarako konpetentzia.
- Konpetentzia sozial eta zibikoa.
- Arterako konpetentzia.
- Konpetentzia motorra.
ZER IKASI? (117.orr.)
- Elkarbizitzarako konpetentzia.
- Ekimenerako eta espiritu ekintzailerako konpetentzia.
- Norbera izaten ikasteko konpetentzia.
Eta disziplina barneko konpetentzien kasuan:
- Hizkuntza- eta literatura-komunikaziorako konpetentzia.
- Matematikarako konpetentzia.
- Zientziarako konpetentzia.
- Teknologiarako konpetentzia.
- Konpetentzia sozial eta zibikoa.
- Arterako konpetentzia.
- Konpetentzia motorra.
ZER IKASI? (117.orr.)
Hemen, edukiak bi multzotan banatuta aurkitzen dira. Hala nola, lehenengo zikloa eta bigarren zikloa.
NOLA IKASI? (112.orr.)
Baldintza metodologikoan eta baliabide eraginkorretan oinarritzen da. Hauek era egoki batean aplikatzeko, orientabide didaktikoak erabiltzen dira. Curriculumeko konpetentziak garrantzia ematen diote ezinbestekoak diren heziketei. Helburuak berriz, ikastetxe bakoitzak daukan proiektu, helburu edota helmugekin bat datoz.
Baldintza metodologikoan eta baliabide eraginkorretan oinarritzen da. Hauek era egoki batean aplikatzeko, orientabide didaktikoak erabiltzen dira. Curriculumeko konpetentziak garrantzia ematen diote ezinbestekoak diren heziketei. Helburuak berriz, ikastetxe bakoitzak daukan proiektu, helburu edota helmugekin bat datoz.
Metodologiari dagokionez, lan kooperatiboa, autoerregulazio prozesuak nahiz ikerketa dira puntu garrantzitsuenetarikoak, beste batzuen artean.
ZERTARAKO IKASI?
NOIZ IKASI?
Ziklo eta mailen artean banatzen da. Etapa bakoitzaren eta arlo bakoitzaren garapenean aplikatzeko orientabide didaktikoak izango dira.
NOR?
Hezkuntza edo ikaskuntzaren testuinguruari erreparatuz familia, ikasle zein irakasle eta gizarte osoaren parte hartzea azaltzen da.
ZER EBALUATU?
ZER EBALUATU?
ZEREN BITARTEZ EBALUATU?
Ebaluazio irizpidea eta lorzpen adierazleen bitartez ebaluaten da bertan.
NOIZ EBALUATU? ( 114 -115.or.)
Hasieran, egoera edota prozesuaren ebaluazioa edo diagnostiko bat egiten da. Jarraian,
prozesuaren ebaluazioa edo ebaluazio hezigarria, formatiboa, hain zuzeb ere. Eta
amaieran, amaierako ebaluzaioa edo ebaluazio batutzailea.
NOLA EBALUATU? (115.orr.)
prozesuaren ebaluazioa edo ebaluazio hezigarria, formatiboa, hain zuzeb ere. Eta
amaieran, amaierako ebaluzaioa edo ebaluazio batutzailea.
NOLA EBALUATU? (115.orr.)
Ebaluatzeko bi metodo daude indarrean: ebaluazio autentikoa (egoera erreala) eta testuinguruan errotutako ebaluazioa. Aldi berean, ebaluazio autentikoan bi alderdi bereizten dira. Hauek, kuantitatiboa (zenbatu daitezkeen prozesuak) eta kualitatiboak dira.
No hay comentarios:
Publicar un comentario